Legújabb kérdések

név nélkül - 2020.01.26.
név nélkül - 2020.01.19.
név nélkül - 2020.01.17.
név nélkül - 2020.01.17.
fradistákgyöngye - 2020.01.16.

Oltáriszentség

2019.10.03. - Péter
Kedves István atya,
Péter vagyok.Egyik áldozási énekünkben így énekelünk_Ez nagy szentség valóban,ezt imádjuk legjobban...Imádjuk?Legjobban?Szerintem az ének szövegében valami nincs rendjén.Szerintem egyik szentséget sem imádjuk,az Eucharisztiában sem magát a szentséget imádjuk,hanem a benne megdicsőült testében jelenlévő Üdvözítőt.Erről mi István atya véleménye?Másik kérdésem:az Apostoli Hit vallásban ezt mondjuk Jézus Krisztusról:alászállt a poklokra(descendit ad infernos).Mi a különbség a pokolra és a poklokra kifejezés között?
Válaszát várva imádságos szeretettel üdvözlöm.

Kedves Kérdező! Igaza van. Persze azért arra is kell gondolnunk, hogy a szerzők: a Bozóki: Énekeskönyv (1797), vagy a Szentmihályi: Énekeskönyv (1798) - nem voltak teológiailag műveletlenek, mint ahogy a  Sz.v.U. 161. sz. ének szerző Mátrai Gábor -  Szabó Imre sem, pedig a 2. vsz. 4. sorában azt írják:"Márián magán nem ejtett Éva bűne csak sebet..." és értik alatta, hogy CSAK MÁRIÁN nem ejtett Éva bűne sebet....Így azt gondolom, hogy a "melyet Jézus nekünk hagyott" meg is magyarázza, hogy Önmagát adta eledelül nekünk...ahogy imádkozzuk a világosság 5. titkában. Nekem sokkal nagyobb gondot jelent a Sz.v.U. 129. ének 3. vsz. utolsó 2 sora. "készebb vagyok meghalni, mint téged megbántani...Valóban? -

A  Jézus pokolraszállása kifejezésben a pokol nem a kárhozottak bűnhődésének helyét jelöli, hanem a holtak országát, ahol az összes halott tartózkodik. A Hitvallás a hagyományos értelmezés szerint azt mondja, hogy Jézus az alvilágnak abba a részébe szállt le, melyben az ósz-i igazak megváltásukra vártak.

Jézus pokolra szállása már a kezdetektől foglalkoztatta a keresztényeket, ezért rengeteg értelmezés és magyarázat olvasható róla. A probléma az, hogy mivel a Biblia nagyon keveset ír erről a kérdésről, ezért a hiányzó részleteket sokszor az adott kor gondolkodásának megfelelően igyekeztek pótolni a magyarázók. Tehát ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy a Biblia alapján mit tudhatunk Jézus pokolra szállásáról, akkor azt találjuk, hogy az esemény megtörténtén kívül nem sokat. Ráadásul ez a kevés információ sem annyira az esemény hogyanjáról, hanem inkább a miértjéről szól.

Megnéztem a református és az evangélikus Apostoli Hitvallást, azokban is így van, - poklokra - de a Níceai Hitvallásban nem szerepel.

Mindnyájan ismerjük az úgynevezett Apostoli Hitvallásban mondott fenti mondatot. Tudni kell, hogy az Apostoli Hitvallás, bár nagyon ősi hittételeket tartalmaz, mostani formájában az ókori Római helyi egyház hitvallása volt, melynek legrégebbi szövege a 2. század vége felé fixálódott, de a „szálla alá poklokra” (latinul: descendit ad inferna, vagy descendit ad inferos) mondat csak az 5. századtól kezdve található benne. Mostani szövege a nyugati egyházban a tridenti zsinat parancsára készült Katekizmusban (1564) és a Római Breviáriumban (1568) lett véglegesen meghatározva és előírva. 

Ennyit tudok én is róla.

De itt többet is megtalál:  https://jezsuita.blog.hu/2012/04/17/szalla_ala_poklokra

Szeretettel.

István atya


Hozzászólás

Amennyiben a választ ki tudod egészíteni, további szempontokat vagy segítséget tudsz adni, oszd meg velünk és a kérdezővel!
(A hozzászólás csak engedélyezést követően jelenik meg.)

Vélemény, további gondolatok:

Név, becenév, ami megjelenik:

Az alábbi biztonsági kódszót kérjük írd a mezőbe!
Biztonsági kód